08 november 2020

Akvarellförsök #5 - Norrsken

Då var det dags att försöka sig på ett norrsken igen. Jag provar en ny YouTube tutorial, denna gång en från Maremi SmallArt. Gillar henens sätt, inget är fel allt går att rädda och hon står för sina "misstag". Den var enkel att följa och jag hängde med rätt bra. Hon har en palett med de färger hon vill använda, jag fick tänka snabbt för att försöka blanda till rätt färg. Kul.

Gör en del misstag som tappa vatten där jag absolut inte vill ha det när bilden börjat torka, färg som blöder åt fel håll pga pöl som började blåsa iväg när jag ville snabbtorka med fön. Men lite kanske det tar sig i alla fall. 100 bilder till sen så...

Mycket nöjd med at jag tog min solfjäderspensel och drog neråt gav bra struktur och skiftningar. Skall jobba mer med det. Det var något jag experimenterade med på egen hand så inte från tutorialen. Men berg och träd får jag öva länge till på. En del stjärnor lite väl stora får studera skvättekniker, fått tips om att skvätta från ett kort eller akrylskiva, nu använder jag en tandborste.



Inga kommentarer: