14 november 2020

Akvarellförsök #8 - Nejlikor

Tittade på en video på Instagram Reels av @natanazarian för några dagar sedan där det målades nejlikor med fjäderpensel. Såg lite kul ut så nu när jag har en var det dags att prova. Nästa gång får jag jobba lite mer med "efterbehandling" lägga på skuggor och färgvariationer. Måste lära mig att göra blad också. Det ser så lätt ut när andra gör det. Men ändå trevlig i sin enkelhet. Här tänker jag att lite skvätt faktiskt hade kunnat göra den lite mer "levande". Får prova igen.

Egentligen gjorde jag ett försök innan denna men det var mer som kludd medan jag väntade i telefon så jag räknar inte det då det dessutom var på "vanligt ritpapper" men det var behagligt kluddande med inspiration från en video jag såg häromdagen med Yasmina Creates och en Reel på Instagram av @mylittlebasil.studio . Jag gillar den bruna katten i mitten.



Inga kommentarer: