14 november 2020

Akvarellförsök #7 - Tislar


Jag letade efter min kurvmall från gymnasietiden som barnen lånade för sisådär 12 år sedan. Hittade inte den men väl min gamla passare som jag oxå sökte och se på sjutton jag hade ju en gammal Cotmanlåda liggande. Hur hade jag kunnat glömma bort det. Den är alltså från när jag gick i högstadiet vilket är väldigt väldigt längesedan. Typiskt att jag hittar dem när jag också varit och köpt nya färger och penslar.

Jag blev inte helt kompis med tubfärgerna och det var svårt att blanda vissa av de färger som nämndes i videon med tistlarna så jag blev glad att några av dem fanns i Cotmanlådan så jag använde den lådan plus min nya St Petersburglåda till försök 2 på tistlarna. Denna gång på stort papper. 

Den här gången tittade jag på videon samtidigt som jag målade istället för att försöka komma ihåg ur minnet också. Det var lättare. Lyckades när jag var klar fippla iväg en pensel med lila färg i över skrivbordet och ni kan ju se var den hamnade. Att ha händer som är extremt fumliga är inte en fördel. Skvättandet blev heller inte helt som önskat. Velade länge om jag ens skulle lägga till det. Vet inte riktigt om jag gillar det artistiska greppet. Nöjd med blommorna här.

Ser att jag måste bli mer noggrann när jag scannat, fick visst lite svart kant kvar.



Foton på blomknopparna mer i närbild i lite väl dålig belysning.



Inga kommentarer: