26 mars 2007

Natt på Radisson Arlandia

Vi den här tiden borde jag ha varit i Milano sen en timme tillbaka men istället ligger jag i en säng i ett rum på Arlandia och skall strax sova. Planet blev försenat från Luleå och efter en massa köande på Arlanda slutade det med hotellnatt och sen direktflyg från Arlanda till Milano istället för att åka via Köpenhamn.

Är lite orolig för fler förseningar för jag måste ju hinna packa upp och provköra demoutrustningnen ett par vändor innan det är dags för besökare på mässan.

Har pratat med en av mina kollegor idag om min jobbsituation och blev mest fundersam. Han frågade vad mitt jobb innebär idag och menade på att förväntningarna på min roll nog inte är de samma under nya chefen som för gamla. Om det är så kanske man borde se till att få en ny jobbeskrivning/ha ett medarbetarsamtal. När jag träffade nya chefen första gången så kändes det mer som ett förhör på mitt CV och han pratade väldigt lite vilket gör att jag egentligen inte har en aning om vad han förväntar sig av min roll, jag trodde liksom att min gamla jobbeskrivning fortfarande var den som gällde. Så här lyder den:

To assist the Account Executives in the sales process to a number of customers and partners. It includes:
  • customer presentations
  • customer demonstrations
  • preparation of quotations
  • assistance in relation to customer activities

Key Responsibility Areas
  • Make presentations and demonstrations of Operax products for customers and partners
  • Prepare solution proposals and quotations
  • Assist in customer activities like POC, trials and training
  • Participate in marketing events/lead generation organized by Marketing
  • Feed-back on product aspects/market requirements to product management


Så villrådighet är väl fortfarande ordet. I mitten av april skall vi ha avdelningskonferens och kanske klarnar det då, kanske skall jag ge det fram tills då i alla fall?

Nä nu sova så jag orkar kliva upp tidigt i morgon för att ge mig av till Milano för att fullfölja flera av punkterna ovan ;-)

1 kommentar:

Signe sa...

Jobbigt med nya chefer. Konstigt om arbetsuppgifterna skulle ändras med ny chef. Han kanske inte vet eller annars är han inte tillräckligt tydlig.