29 mars 2010

Styrelseledamot Karjalainen

När jag kom upp till Gruvbesgstugan idag 10 min innan de skulle stänga igen (det var 11-15 de hade öppet) så blev jag inbjuden till årsmötet. Så kl 18 var jag tillbaka där uppe och jag måste säga att medlemmarna i Friluftsfrämjandet inte är världsbäst på att komma på årsmöten men några tappra hade anslutit sig i alla fall.

Mötet slutade med att fröken Karjalainen numer är styrelseledamot i lokalavdelningen i Boden. Det skall bli spännande. Jag hoppas innerligt att man skall kunna föryngra föreningen lite och få igång verksamheten igen.

Jag uppmuntrar alla Bodensare jag känner att gå med i Friluftsfrämjandet, med lite medlemspengar in i föreningen kan vi få en kickstart att göra något kul ihop. Mitt huvud är fullt med idéer och jag hoppas jag kan få igenom något av det så småningom.

Föreningen söker även sponsorer så varför inte satsa några hundralappar på att medverka med namnet/gåvor vid något event.

Själv skall jag satsa en del av min tid på informationsspridning och få fart på webbplatsen mm. Nästkommande event är det traditionsenliga valborgsfirandet på Gruvberget, kom dit, grilla lite korv, köp en bulle och kaffe och njut av utsikten från berget samt värm dig vid den stora brasan.

Man får gärna bidraga med grejer att ha i brasan men det skall vara ris inte soffor, bord och annat som skall till Bodens ÅVC. Jag fattar inte hur folk orkar köra upp för den långa backen för att dumpa en soffa i brashögen istället för att köra den till Brännkläppen. Skärpning Bodensare!

Inga kommentarer: