07 februari 2016

Dag 38 - Sömn

Vaknade betydligt tidigare än vad jag brukar en söndag. Tanken var att åka till Jokkmokks marknad idag med Herman men när han hörde att det var kring -20 hade han ingen lust och jag kände inte för att åka ensam.

Åt frukost med Henrik och lyckades ta dagens bild innan jag ens fått på mig kläderna idag. Det låg dimma över sjön och bergen på andra sidan lyste blå i morgonljuset.
Skjutsade Vincent till träning, vi fick ta ordentlig fart ut för gatan var inte skottad sen snöovädret igår. Var glad över att jag hade skottat på uppfarten igår i alla fall. Efter jag hade lämnat honom åkte jag hem och fixade till bilden och surfade lite. Hämtade upp honom 1,5 timmar senare och efter det begav sig jag och Henrik till nypistade spår i Björknäs/Pagla. Men jag ville vända efter bara 100 meter. Jag hade noll glid framåt och bakhalt. Jag kom ingenstans och min kropp som inte mår så där jättebra led. Det var oerhört jobbigt, tråkigt och frustrerande, höll på att börja gråta när vi var lite mindre än halvvägs på det 7 km långa spåret för att det var så kämpigt. Men tillslut tog vi oss runt, Henrik hade likadant som mig. I backen där där man lätt kommer upp i över 30 km/h så fick vi nästan staka oss ner. Det var helt enkelt en fruktansvärd runda.

När jag kom hem tog jag en jättelång dusch för att tina upp eftersom jag kände mig nedkyld fast det bara hade varit -11 i spåret. Sen lade jag mig på sängen och däckade. Vaknade efter ca 45 minuter av att telefonen ringde, dolt nummer, trodde det var mormor men det var det inte utan det var Hermelinen som ville boka upp sjukgymnast för mig och mitt onda ben. Tyvärr kunde jag inte börja nu i veckan eftersom jag skall vara bortrest en massa så det får bli veckan där på tyvärr. Nu i veckan skall jag först till Skellefteå på onsdag (konsultuppdrag) och sen torsdag (träffa coachen) - fredag (hålla utbildning) till Stockholm. Lite sugen på att stanna kvar över helgen om det skall bli fint väder. Efter samtalet chattade jag lite med Joakim som just skulle ta sig en liten tupplur så det blev inget lång samtal, istället för att kliva upp lyckades jag somna om och sova 2 timmar till. Vaknade alldeles vimsig. Nu var det mörkt ute och hög tid att äta något. Jag som skulle laga mig soppa efter duschen tidigare idag. Nå ja jag behövde tydligen få sova.

Lagade fläsk och brunabönor till middag, tydligen är det bara jag och Herman som gillar det så de andra gnällde lite. Får komma ihåg att bara laga det när jag är ensam med Herman då.

Resten av kvällen har jag tillbringat liggandes på rygg med laptopen på magen och skrivit på en text samt läst DN och Twitter. Tänker gå och lägga mig före kl 23 idag. Ögonen går nämligen i kors redan nu kvar över 10. Verkar som om skidåkningen dog slut på mig helt.


Inga kommentarer: