12 februari 2016

Dag 43 - Snöigt

När jag vaknade i morse hade det snöat ute och i restaurangen på hotellet fick jag höra att det var superhalt ute och massor med avåkningar. Jag kände mig mest som hemma när jag gick på tyst snö bort till kontoret. Friskt och skönt ute, saknade bara mina vantar när jag stannade till under T-banans höga bana och tog ett foto. Önskade att jag inte hade fått med trädgrenarna till höger. Provade att flytta lite åt vänster men då fick jag inte alls samma flyt i vägbanorna.
Ringde hem och kollade, det visade sig att mina mappar låg där hemma. Gud så skönt.

Utbildningen flöt på helt ok på eftermiddagen och jag löste en massa annat via mail innan det var dags att ta mig ut till Kvarnholmen. Min plan var först att gå de 16 km dit ut men utan vantar och med lite för tung tygpåse på axeln bestämde jag mig för att i alla fall ta tunnelbanan in till T-centralen och kanske gå därifrån. Men väl där tog jag t-banan till Slussen också. När jag klev av hade det börjat toksnöa och blåsa så jag fegade ur lite och tog en buss istället. Men sen fick jag gå 1,1 km och det var skönt. Höll på att missa ingången till vandrarhemmet för jag gick där i mina egna tankar.

Vandrarhemmet är väl ok men det verkar även vara ett flyktingboende just nu (de hyr ut rum mer permanent förutom vandrarhem) så jag känner mig nästan som en inkräktare i någons hem när jag gick ut i köket för att se om jag kunde koka mig en kopp te. Ventilationen från köket verkar passera mitt rum så jag ligger i en dimma av olja och spännande kryddor känns det som. De som lagade mat senast använde mycket vitlök så mina kläder kommer nog dofta vitlök i morgon. Får väl matcha med att gå och äta på någon orientalisk restaurang. Blir lite hungrig av att ligga här i matoset. Insåg att jag glömt att köpa med mig frukostgrejer så i morgon får jag hitta mig ett ställe för brunch kanske. Kanske lika bra det för när det äntligen blev tomt i köket tittade jag in och man kan väl säga att jag sett renare vandrarhemskök och fräschare kylar.

Nå ja man får väl vad man betalar för och rummet i sig har en bra säng en tv och wifi är riktigt bra.