17 juni 2016

Dag 169 - Blixt är inte min grej

Vaknade med migrän i morse, trodde inte jag skulle kunna ta mig till jobbet men det lättade lite när jag tog det lugnt på morgonen. Skjutsade barnen till skolan. Vincent ville skolka idag, menade på att ingen skulle märka om han inte var där och varför skulle han åka dit i dåligt väder för en timme i en gympahall.

Regn regn och mer regn. Så har dagen sett ut. Jag åt lunch med Mattias på Savoy. Hittills har de inte lyckas imponera på mig med sin mat. Efter jobbet åkte jag hem och eftersom regnet vräkte ner visste jag inte vad jag skulle fota så det fick bli en pionknopp med några myror i regnet. Eftersom det var mörkt pga regnet så fick det bli med blixt. Inget jag är speciellt förtjust i och det blev för hårt ljus. Men vissa dagar är det verkligen "nå ja jag tog i alla fall en bild". Men myrorna är ju lite roliga. Så den får vara dagens bild.
Den blev kanske lite roligare med Lightrooms preset Split tone 3, lite guldig.
Tänkte sova tidigt men som vanligt blev det inte så, kommer inte till ro och som vanligt i natt vaknade jag jättemånga gånger, inte kul alls. Tittade på en dåligt romantiskt drama istället. Varför gick jag inte bara och lade mig? Nu sitter jag här och lipar till en tramsig film. Jag tror jag är övertrött. Läste nyss en artikel om vad sömnbrist gör med hjärnan, inte kul läsning. Nog dags att tvinga mig själv till sömn. Vill inte ta tabletter så jag måste hitta något annat sätt att komma till ro. En månad kvar till semester. Måste stå ut den tiden.

Inga kommentarer: