26 december 2008

Helsingborg runda 1 avklarad

Idag tog vi oss en sväng till Helsingborg. Det blev inget Busfabriken utan en snabb lunch på Österns Pärla (med precis samma logotyp som Österns Pärla i Luleå), ett besök på Kärnan och sen en fika på Fahlmans konditori. Sen passade jag på att smita in i Sancta Maria kyrka, otroligt vacker i sin rustika gotiska stil. Jag tände ett ljus för mina bortgångna släktingar och skänkte min mormor en extra tanke nu när hon är ensam på Kanarieöarna och säkerligen saknar morfar lite extra mycket. Hade inte 2 kronor så jag lade en 20:a istället så har du vägarna förbi den kyrkan så har jag 9 ljus till godo att skänka bort :-)

Efter kyrkan gick vi till BR-leksaker och fick utpekat varenda pryttel som Tomten borde ha kommit med och sen bar det av till Åhléns där barnen fick välja var sin bok. Vincent fick en LasseMajas detektivbyråbok i julklapp, den läste han ut i morse så det var ju bara att köpa en ny. Han borde ha tagit med sig sin Bröderna Lejonhjärta.



Sen bar det av till Höganäs igen. I morgon blir det nog en ny tur men lite tidigare, kanske tar vi oss en tur till Danmark.

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Inga kommentarer: