24 december 2008

Här ligger jag och klurar

Ligger på en säng medan sambon och hans syster stökar i köket, ungarna ser på Hitta Nemo och sambons systers sambo är ute och går med lilltösen som inte ville sova.

Försöker klura ut Lottens lucka 24, svår men nog inte omöjlig. Nöjd med att jag de senaste dagarna knäckt dem om än sent och med hjälp av ledtrådar från andra. Jag är inte helt borttappad :-) Dagens verkar vara 2 personer, någon form av författarduo kanske. Frågan är bara vad man skall koncentrera sig på. Varför måste namnet vara ett palindrom och varför inte Persson utan Person, skall det indikera engelskspråkiga författare kanske men inte UK för då hade föraren suttit till höger. Googlar man på tupp på grekiska så får man förvisso svar men hur fasiken det skall uttalas vet jag inte, däremot får man veta ordet Gallimatias ursprung. Vem är det som kan tänkas stjäla från en uppsats, eller skall det bara indikera att de har anknytning till universitet. Eller är det stölderfarenheten som understryks.

Att det är hon som kör istället för han indikerar det att det är en författarduo där hon har rodret? Beskrivningen på jätten är den relavant för berättelsen eller för bloggaren? Och badbaljan vad betyder den egentligen? Får en känsla av att den som redigerar är en akademiker, typiska ifrågastättanden, stämmer ju med att denne var beredd att sno från en uppsats. En ohederlig akademiker alltså, fast denne kunde ju oxå vara beredd att ge referenser.

Nu kom gästerna så jag får klura vidare utan att blogga samtidigt. Får väl inviga släkten i klurandet.

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

1 kommentar:

Lotten Bergman sa...

"Googlar man på tupp på grekiska ..."

Hjälp, så roligt!

Men googla inte efter tuppar. Klura istället på varför jag har stavat badbalja fel så att korrigeraren måste rätta.