04 december 2008

Platta lockar?

Fatta hur korkad jag är (alternativt totalt ointresserad av hårstyling). Jag läste Lilla Gummans recension av plattång och båda testarna jiddrade om hur bra lockarna blev. Men hallå det var ju en plattång, då vill man väl bli av med sitt krull eller? Hur går plattång och lockar ihop. Rullar man in plattången i håret eller vad tänkte jag.

Men nyfiken som jag är googlade lite och hittade ett blogginlägg med en YouTube-video. Man lär sig något nytt varje dag :-)

Men skall det verkligen heta plattång när den gör lockar? Går det ens att göra håret rakt med den där smala och runt formade saken?

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

2 kommentarer:

Felicitas sa...

Det där var en nyhet för mig också! Kanske ska köpa en plattång i stället för en ny locktång eftersom min gamla gått sönder....? :)

Men jag håller med dig angående namnet!

Anonym sa...

Funkar kanon!

Jag har en hyffsat imponerande samling av locktänger och plattänger av olika slag. Rätt värdelöst nu när man har typ 5cm hår :)