27 mars 2014

Bara en allergi/överkänslighet tack #027 #blogg100

Idag chattade jag med SAS för att beställa specialkost på min flygresa till San Francisco. Jag uppgav koderna för glutenintolerant och laktosintolerant med skrev att för svampallergi hittade jag ingen kod. 

Då kom svaret att de bara kan lägga in en kod. WTF?! Jag kan förstå om de inte kan anpassa för en massa ovanliga allergier/överkänsligheter men att inte kunna vara både gluten- och laktosintolerant? Vad väljer man pest eller kolera? Käka gluten och ha ont i hela kroppen under hela vistelsen och sen ett par veckor till eller riktigt risig i magen under flygningen av laktosen? Svampen får jag helt enkelt chansa att de inte har stoppat i maten oavsett vad jag väljer. 

Valde att få glutenfri kost, får köpa tabletter för laktosen men de brukar inte hjälpa så där jättebra. Blir en spännande resa. Jag får se till att ladda upp med frukt och kanske glutenfritt hårdbröd för andra kan det bli en jobbig flygning utan mat i värsta fall. 

Inga kommentarer: