21 mars 2014

Visste väl att det var för bra för att vara sant #021 #blogg100

Hela februari och halva mars riktigt varma, gatorna var helt framtinade och även trädgården började titta fram. Mina tulpaner var en decimeter höga häromdagen mot söderväggen.

Så kommer man ut idag och möts av detta:
Är jag förvånad? Nä, det är mars i Norrbotten, det snöar ofta ända in i april och ibland senare än så. Men någonstans inom mig hoppades jag väl på den där växthuseffekten alla pratar om. Tänk om vi faktisk kunde få en vår för en gångs skull. Men nä inte det.

(Ja jag skall tvätta bilen).

Och ja jag är fortfarande missnöjd med håret men kom för sent till Shopping för att prata med frisören. Får försöka i morgon eller på måndag. En fd arbetskamrat tittade förbi idag och vi kom överens om att håret möjlighen är 'redish' och möjligen rött direkt under en lampa eller i stark sol. Ogillar skarpt avklippet som gjordes runt ansiktet och uppklippningen (lockarna gör håret alldeles bulligt och runt, jag ville ju inte ha kort hår, ville inte ha ett bulligt hår).. Funderar allvarligt på om jag skall kapa av 10 cm till och ha en kort page och sen får jag börja om med att spara ut det 20-30 cm igen. Kul kul. 

Inga kommentarer: