14 december 2015

Dag 348 - Uppgiven men norrsken piggade upp lite

Sov oroligt i natt och hade svårt attsomna om, grejer som malde i skallen. Saker jag inte får ordning på.Idag tog precis all ork och lust slut totalt. Bort, finito... Dessutom åkte min iPhone i golvet och glaset krossades direkt efter ett skitmöte. Jävla bajsmåndag!

PÅ eftermiddagen hojtade Kalle på jobbet att nu var himlen knallröd ute om jag ville passa på att fota. eftersom klockan närmade sig eftermiddagsfika så slängde jag mig in i bilen och drog till Södra Hamnplan och tog ett kort på kranen som blev så här och jag var rött nöjd. Efter 10 minuter var jag tillbaka på jobbet igen. ute var det ca -16 grader och skitkallt.
När jag for hemåt kl 18:20 så såg jag norrsken på himlen i höjd med Sunderby sjukhus så i Norra sunderbyn svängde jag av in på den lilla enskilda vägen och parkerade bilen. Ut i kylan med kameran och jag belönades med ett intensivt oerhört vackert norrsken som inte var helt lätt att fånga bredvid den hårt trafikerad väg, men jag försökte. Bild nummer 2 nedan är dagens bild. Kom förbi några med pannlampor och lös rakt i kameran "Jasså står du här och fotar norrsken?".
Knäppte några bilder genom fönstret hemma också.
Avslutade kvällen med att prata eventuell fototur men vän.

Jag kommer i säng lite gladare än jag vaknade. Hoppas bara jag får sova i natt. Konstaterande när jag var på ICA och handlade att magkatarren verkade ha gett med sig. Det skulle jag aldrig ha tänkt för nu har jag tokont igen :-(

Inga kommentarer: