22 december 2015

Dag 356 - Stressig ledig dag

Sovmorgon och sen har vi hjälpt Tomten att införskaffa klappar samt fixat födelsedagspresenter till Herman som fyller år idag. All julmat är inhandlad och vi hämtade hem nyvallade skidor. Tack Per för fixen. Medan Henrik hämtade skidorna på sitt jobb sprang jag ut i Stadsparken och fotade Domkyrkan i det sista dagsljuset, den får vara dagens bild.
Sen gick jag förbi urtidsdjuren i parken fram för museet och tog en bild där också. Men den blev inte så mystisk som jag hoppats på, snygga moln dock.
Ätit på restaurang med familjen och sen hem till tårta och sällskapsspel. Jag vann i Settlers! Han inte med att städa något och någon gran har ännu inte landat i huset, tur att den 23:e oxå finns så man hinner med sådant plus att steka en massa köttbullar och leta fram listan på vilken mat som skall fixas i vilken ordning. Blir till att kliva upp tidigt i morgon så att jag hinner allt, det sista jag kommer göra är att stoppa skinkan i ugnen. En nattmacka med skinka och senap och sen är det jul. En högtid jag gladeligen skulle skippa. Men den är rätt djupt rotad.

Han inte promenera något alls idag, känns inte bra för hur jag skall hinna i morgon vet jag inte men det får väl lösa sig på juldagen eller så, nä just det då har jag lovat Henrik att vi skall åka skidor. Hjälp jag kommer få en tuff avslutning på året att hinna med alla de kvarvarande milen.

Inga kommentarer: