06 maj 2016

Dag 127 (#067/#blogg100) - När orden är fast

Orden trängs i mitt huvud, skulle behöva ut, fastna här. Håller inne, funderar, grubblar, vrider och vänder. Sambon får ta del av en del muntligt, annat får stanna i skallen och då saknar jag den tankeprocess det alltid är att skriva av mig. Kanske får öppna ett tomt dokument, eller ett blogginlägg som aldrig postas men det är inte samma sak, då hade jag kunnat skriva pappersdagbok typ.

Det finns tillfällen jag önskar att Blogger hade så att man kunde låsa ner vissa inlägg, bara se dem själv eller dela med de allra närmaste. Jag inser vilket stort behov jag har att tänka högt, att få bolla tankar och vilket handikapp det är ibland. Att inte bara kunna stänga bort, tänka på annat. Nä det ältas där innanför pannbenet, studsar i skallen, försöker hitta en väg ut, bli formulerade meningar som någon bemöter.

Efter alla måsten idag så som handling och matlagning tog jag kameran och åkte till Ågärdan, ställde mig vid älvstranden och tittade på solnedgången och fotade lite. Försökte koppla bort allt, bara njuta av net. Hur mycket man nu kan njuta av att de stora, slöa fjolårsmyggen mumsade på mig och lämnade femkronorstora myggbett på min kropp.

Dagens bild får bli den liggande bilden. Gillar hur molnens form gör att det ser ut som mjuka vågor i vattnet.
Tog även en stående bild.
Nu skall jag och den surrande hjärnan gå och sova. Förhoppningsvis sover jag gott och länge, det skulle jag behöva. I morgon skall tydligen jag och Herman till Luleå och köpa löparjacka.



Inga kommentarer: