28 maj 2016

Dag 149 (#089/#blogg100) - Tog inte vara på dagen

Vaknade redan 07:20 i morse men lyckades somna om och sen klev jag inte ur sägnen förrän strax efter 10 då Johanna frågat om jag ville komma och fika på Fägnan kl 11. Så strax före 11 var jag där. Var före dem så jag passade på att ta det som sen skulle bli dagens bild.
Kanske inte dagens bild för att jag är supernöjd med den utan för att det är den enda bild jag tagit idag. När jag kom hem fixade jag till bilden och sen skjutsade jag Henrik till stan för han hade ett ärende. Vi fikade innan vi for hem igen.

Och väl hemma däckade jag 3 timmar på sängen. Vaknade till vid 18-tiden alldels genomsvett eftersom solen som stod högt på himlen lyste rakt in på mig genom det öppna fönstret. Kunde knappt få upp ögonen men insåg att barnen behövde mat. Ville inte kliva ur sängen. Men mat blev det, hade några tankar på att faktiskt byta om och gå ut på en kvällspromenad men orken fanns där inte. Tror det är sviterna av en veckas sömnbrist pga nackspärren som tog ut sin rätt idag. Efter middagen lade jag mig helt enkelt på sängen med mobilen i handen och spelade Wordfeud istället för att gå ut. Nu är klockan snart 21 och jag tänker klä av mig och krypa ner i sängen.

Får lite ångest av att jag inte varit ute i det strålande fina vädret idag, men ibland måste man väl lyssna på kroppen som skriker vila åt en.



Inga kommentarer: