13 december 2005

Lite av varje

Så nu har jag äntligen fått se The Nightmare Before Christmas så förbannelsen verkar vara bruten. Det var en söt och charmig film som man blev glad av att se. Rekommenderas till er som ännu inte sett den, passar bra så här i juletid.

Nu har jag sen första gången sen 1992 annan hårfärg än rött eller min naturliga hårfärg. Var hos frissan idag och gav henne fria händer gällande båe frisyr och färg. Så nu har jag kort spretigt brunt hår med plommonfärgad lugg (färgerna syns dock inte så bra på kortet, man skall inte fotas osminkad i dåligt ljus på jobbet ser jag). Känns rätt bra faktiuskt men ovant att se mig själv i spegeln. Sen är jag inte van att ge 1495 kr för en klippning+färgning och ett mousse. Huga huga bagarstuga, det sved i plånboken.

Smet förbi vårdcentralen idag för provtagning och fick ett snabbresultat på mitt Hb som nu var 116 vilket är ungefär samma som för två veckor sedan så neråt går det ju i alla fall inte. Skall bli spännande att se vad järndepåvärdet är.

Idag var det luciafirande på Vincents avdelning och han skulle läsa vers nummer tre i juldikten. Vi har övat hemma och jag har påmint honom om att han skulle läsa högt. Mammahjärtat svällade över av stolthet när han efter 2 lågmälta mumliga verser kom fram och talade högt och tydligt, fick en liten tår i ögat. Han fick även beröm av andra föräldrar och rodnade lite. Lilla killen börjar bli stor. Hermans tomtande i eftermiddag hade kunnat slutat i katastrof eftersom tomtedräkten jag köpte var i fel storlek. I all stress måste jag ha tittat på ett paket men tagit ett annat så dräkten var tokstor. Nu kommer han få ha tröjan från den och brallorna från förra året, de var inte så små. Ja ja huvudsaken är att han får vara med i lussetåget. Kommer tyvärr inte kunna vara där och titta på honom efterom det är kl 14 och jag dfå befinner mig på jobbet i Luleå.

Inga kommentarer: