05 december 2005

Mindkväll på gymmet

Nu är jag nyss hemkommen från en temakväll på gymmet. Alla pass hade "mindtema". Själv lyckades jag få plats på Spinning recovery samt Body & Mind.

Spinningen var skön, det handlade om aktiv återhämtning så vi skulle hålla "pratpuls" dvs kunna föra en konversation samtidigt som vi cyklade men ändå arbeta upp värme i kroppen. Bara trampa ut slagget som vår instruktör sa. Sen in i stora salen för Bodycombat som jag aldrig kört förut så jag var lite nervös när alla utanför verkade gå varje vecka men vi fick en liten överraskning de gjorde en pre-release på nya koreografin så alla var rätt nollade :-) Det var skitkul men det kändes konstigt att boxa i luften, van att ha handskar på mig. Men detta är något jag helt klart kan tänka mig att lägga in på måndagar istället för spinningen. Det var 40 minuter från combatkoreografin, man skippar en fartig låt och en styrkelåt samt stretchen istället går man rakt in i bodybalance där man skippar uppvärmningen och kör mage, rygg och ben samt avslappningen totalt 35 minuter. Från och med våren kommer de köra ett rent combatpass. På combaten hade vi min favoritinstruktör, tyvärr har hon ofta pass på tider jag inte kan gå så det var lite extra kul nu när hon hade passet.

Bodybalance borde alla gå på, dels för att bli lite vigare men mest för avslappningen på slutet, det är såååå skönt.

Nu är jag lagom mör kan man säga. Tur att det är vilodag i morgon. Men jag är bra sugen på att gå på ett PSI-pass i Luleå men det är nog inte så bra med samma typ av träning tre dagar i rad.

Inga kommentarer: