04 april 2006

Svarar sällan på enkäter/taggar

Denna var dock lite rolig så jag snodde den från Björns Blåa Blogg som tog den från Munin Wolflady's brydderier som tog den från Angelheart som tog den från Lillatanta som fick den från Nillas lilla dagbok eller nåt som fick den från Doris sida som hämtade den från Pimli i vardagen som i sin tur blev taggad av Paulas Hörna och där slutade spåret eftersom Paula inte skriver vem som taggade henne. Men denna googlesökning hittar en drös andra som svarat på frågorna.
Eftersom nästan ingen som tagit den hade skrivit mer än ett namn så tog det lite tid att spåra taggen bakåt. Jag ber om ursäkt för att jag inte länkat till deras bloggning med just den taggen, tänkte inte på det förren det var klart och orkade inte backa tillbaka.

Nu över till mina svar.

1: Ta närmsta bok, och slå upp sidan 18, rad 4- vad står där?

ett enda ord

En trisslott till den som innan veckans slut listar ut vilken bok det är :-)

2: Sträck ut din vänstra arm så långt du kan, vad rör du vid?
Ett nummer (February/March 2003) av Beadwork, hade jag inte sekunden innan tagit boken som låg ovanpå hade det varit den :-)


3: Vad var det senaste du såg på TV?
Hmm nu får jag ju skämmas, det var tredje perioden av Skellefteå AIK mot Malmö i hockey. Men till mitt försvar jag satt fastklämd i gymmets massagefotölj och fjärrkontrollen till TV:n var långt borta.

4: Utan att se efter, gissa vad klockan är
22:10
*kollar klockan och konstaterar att den visst var mer 22:32*

5: Borsett från datorn, vad hör du just nu?
Henriks knapprande på sitt tangentbord.

6: När var du senast utomhus, och vad gjorde du?
Gick från bilen in i huset.

7: Vad tittade du på, innan du började svara på den här undersökningen?
Läste Björns Blåa Blogg, brukar ta en sväng genom Norrbottensbloggarna lite då och då.

8: Vad har du på dig?
Ett par skitfula svarta mjukisbyxor med hål lite här och var och trasig resår så när jag går måste jag dra upp dem hela tiden. Hmm undra varför jag inte slängt dem. Och en beige huvtröja med dragkedja, that is all.

9: Drömde du någonting i natt? I så fall - vad?
Hallå, barn kan läsa detta så det kan jag nog inte skriva här ;-)

10: När skrattade du senast?
Det var på jobbet idag, när jalle och jag velade om vem som skulle flytta på sig när jag skulle in på mitt kontor, han var i vägen som vanligt :-)

11: Vad finns på väggarna i rummet där du är nu?
4 tavlor och en plansch.

12: Har du sett något konstigt på sistone?
Fick några underliga fel i en wordmall på jobbet, de var konstiga men det var inget konstigt i formen av ovanligt.

13: Vad tycker du om den här utmaningen?
Lite halvkul frågor.

14: Vilken var den senaste film du såg?
Hostel vilket jag bloggar om här.

15: Om du blev multimiljonär, vad skulle du köpa?
Jag skulle riva vårt hus och bygga ett nytt och under tiden skulle jag köpa massor med kläder till mig och sambon, en ny bil, lite resor, fylla mina "handlingskort" ICA; KF, H&M, Lindex etc. och sen skänka bort typ resten.

16: Berätta något om dig själv som folk inte känner till.
Kan inte komma på något som är okänt om mig, hmm vad skulle det kunna vara jag får ju alltid höra att jag berättar för mycket om mig själv.

17: Om du kunde förändra EN sak i världen, utan att ta hänsyn till politik och skuldkänslor,vad skulle det vara?
Shit vilken fråga, vad man än ruckar på så får det effekter som jag inte kan försutse. Men om det gick så skulle jag se till att inga skulle behöva begrava sina egna barn.

18: Tycker du om att dansa?
Jupp, jag älskar att dansa. Vilket jag oxå bloggat om.

19: George Bush
Får mig att må illa.

20: Föreställ dig att ditt förstfödda barn är flicka... Vad får hon heta?
Viola, Iris eller Elin.

21: Om ditt första barn var pojke, vad skulle han heta?
Mitt första barn var en pojke och han heter Thomas Vincent (Vincent som tilltalsnamn)

22: Skulle du någonsin överväga att bo utomlands?
Jo det skulle vara kul men jag är för bekväm för att flytta på mig. Veckopendlade till London ett bra tag på ett tidigare jobb och det var kul.

23: Vad vill du att Gud ska säga när du kommer till Pärleporten?
Se där det gick ju att dö på naturlig väg, varför skulle du hålla på och tramsa med att försöka på egen hand?

24:Vilka 4 personer vill du ska svara på dessa frågorna?
Ögonblick i norr, ef Livsnjutare, DrPeppar och Marmeladskan så om någon av er läser det här kan ni ju alltid ta åt er och svara :-)

Inga kommentarer: