09 december 2014

#blogg24 #09 Overload!

På jobbet är det så där galet mycket nu men inget av det jag egentligen skall jobba med utan jag får hjälpa till med expertkunskap i andras jobb. Förvisso smickrande men samtidigt oerhört frustrerande. Nu kom en av mina kunder in med en oerhört spännande offertförfrågan och jag måste frigöra tid för den för gud nåde om cheferna ger den till någon annan bara för att jag har fullt upp med andras jobb. Kämpar som en blå för att inte jobba mer än vad jag skall. Misslyckades förra vecka, 5,5 timmars övertid. Förrförra månaden var det över 40 timmar, förra 18 timmar så den här månaden måste jag försöka balansera ut och då kommer det en spännande offertförfrågan, så jäkla typsikt. Tur vi inte skall åka någonstans i jul :-/

Nå ja jag lämnade i alla fall jobbdatorn på jobbet de senaste dagarna och min mac är urusel för jobbgrejer men skriva todolistor för morgondagen gick visst och så hade jag jobbat en timme idag på kvällen (förutom den timme jag laddade ner och skummade den där intressanta förfrågan).

Nå ja, ingen dator hemma gör att jag istället tar mig tid att ta med kameran utanför dörren och inte bara fota från vardagsrumsfönstret. Nya objektivet (Samyang 14 mm/2.8) är sjukt roligt att använda men nu är jag sjuuuukt sugen på ett 30 eller 50 mm med samma bländare oxå. Ljusstarkt objektiv är the shit. Idag fanns tillfällen jag hade velat komma närmare.


Och några bilder på hus nästan helt utan norrsken men coola moln.




Inga kommentarer: