29 december 2014

Vad hände i måndags?

Då och då kollar jag statistiken för bloggen, jag vet ju att antalet återkommande läsare är ca 10 personer eller så så jag bryr mig inte speciellt ofta. Så gissa om jag blir förvånad om jag tittar in och det ser ut så här. Då börjar jag givetvis undra vad sjuttsingen som hänt för den 22:a lade jag absolut inte upp något speciellt. Sent den 21:a lade jag upp lite norrskensbilder som jag vet några delade på Twitter, kan ha länkat till inlägget på G+ oxå. Mina 10 trogna besökare och 440 pers till tittade i alla fall in. Där ser man.

Bloggen är dock mest min dagbok även om jag som jag skrivit om förr kan sakna diskussionerna i kommentarsfältet som det var förr. Då när folk både läste och kommenterade bloggar. Exempelvis så hade det varit intressant med andras syn på mitt inlägg om skolan eller det om pysselcurling eller när jag var ledsen över att träffa på en bekant. På tal om det sista så tipsade @oluies på Twitter mig om Star of Hopes satsning på att hjälpa romer - Helhjärtat för romerna. Skall kolla med kyrkan i Luleå som har lite koll på tiggarna härikring och får jag inte tag på kvinnan utanför Ica så kommer jag starta ett månadsbidrag dit istället. Men jag skulle vilja hjälpa henne, hon som aldrig viker bort sin blick med de fantastiskt vackra ögonen, hon som alltid är rakryggad trots sin situation och som har en universitetsexamen i turistadministration men ändå tvingas åka till Sverige och tigga utanför ICA i Boden i -20.

Oj nu kom jag från ämnet lite, och det är väl som min blogg rent allmänt en salig röra av allt. Foton (hmm ser nu att i min biobeskrivning står inget om fotografering måste åtgärdas), menlösa dagsbeskrivningar och surande på jobbet, glädje över ett omnämnande eller såld bild och en del kattbilder (fast det var längesedan nu så en uppdatering för er som undrar, jo både Jasha och Emilian mår bra, askan från Eduard står kvar i en hylla i vardagsrummet, saknar honom fortfarande).

Kan väl bjuda på en Jashabild från idag:



Inga kommentarer: