08 juli 2016

Dag 190 - I bil till Timrå

Eftersom sambon och barnen behövde ta sig ner till Timrå och svärmor lite hastigt påkommet så fick jag ställa upp och köra. När vi kärde över Gäddviksbron såg vi en älg stå nere i vassen vid älven och käka. Då hade jag velat kunna stanna och fota.

Det blev en lång körning där mitt högerben totalt domnade bort halvvägs. Tur att vi stannade i Umeå för att äta.

Dessutom blev jag helt galet trött av att köra i regnet. När vi var nästan framme behövde jag stanna på en rastplats och lade huvudet i Henriks knä och somnade på några sekunder bara. Sov i ca 10 minuter, tog sedan en runda runt bilen och piggnade till.

Henrik hade bokat boende på Tynderö gård om visade sig vara ett mysigt B&B i Ava. Vi var där lite snabbt innan åkte till restaurang Vindhem som hade hyfsad mat men lite överprisade kan jag tycka. Vi satt ute på verandan i solen. Riktigt skönt.

Efteråt åkte vi hem till svärmor, jag var trött efter all bilkörning och orkade inte riktigt vara sällskaplig. Dessutom behövde jag ju få ett foto taget. Jag styrde min bil ut mot Tynderö igen och sprang in på rummet en sväng innan jag styrde bilen mot Skeppshamn längst ut på Åstön. Där ute var jag blodgivare, jösses så mycket mygg.

Dagens bild får bli den här, kanske lite mörk?
Här är resten av bilderna från kvällen. Man kan se mängden mygg och knott i vissa av bilderna.

Var där ute en timme innan det blev dags att åka och hämta de andra och köra dem till boendet.

Kokade mig en kopp te och sen får man försöka sova.

Inga kommentarer: