11 juli 2016

Dag 193 - Frisk katt

Jobbdag igen men först veterinären med Jasha. Det var dimma ute när jag vaknade. Så fort kläderna var på så sprang jag ut och fotade vid sjön. Det får vara dagens bild.
Testade en i svartvitt också.
Bilfärden och besöket hos veterinären gick otroligt bra. Jasha är frisk men har en tandsjukdom, FORL, som löser upp hans tänder. En tand var borta redan och nu var en annan på väg bort. Det gör tydligen väldigt ont så det man förklara hans aggressivitet. Har fått smärtstillande att ge honom. Alla andra värden och kroppen var bra. Skönt nu när jag åker bort. Skall införskaffa en kattlåda till som kommer få stå nere i källaren. Det kanske kan minska hans okynneskissande på fel platser. Kräkningarna får vi helt enkelt leva med, skall köpa kattmat som hjälper till med katthåren lite bättre så kanske det minskar i alla fall.

Nu är det extremt lugnt på jobbet. Mindre kul var dock att Azure verkar ha supit bort övervakningsdata för mig. Har ägnat en stor del av dagen till felsökning. Som tur var verkade tjänsterna rulla på som de skulle så övervakningsdatat inte behövdes.

Efter jobbet åkte jag ut på Storheden och köpte mig en Garmin Vivosmart HR eftersom min klocka har trasigt armband och inte hinner fixas innan jag åker och min MS Band håller på att falla i bitar. Hade även fått min nya Bergansulltröja, lite ljus i färgen, inte bra att svettas i. Får fundera på om det är den eller den mörklila som får följa med. Mina nya Injinjistrumpor hade också anlänt samt mitt andra par Teva Tirra. Nu måste jag bestämma om det är 2 par Teva Tirra eller ett par sådana och mina LIM Low som skall med. Måste börja skriva min lista på vad som skall vara med, väga in allt och börja packa.

Måste få ordning på alla filer, gps-loggar mm som skall med också. Samt banta min bok. Den innehåller dubbelt så många sidor som jag behöver.

Inga kommentarer: