15 september 2015

Dag 258 - Men varför kan jag inte sova?

Man skulle ju kunna tro att efter att ha varit vaken 20 timmar så skulle jag somna och sova som en stock fram till 07:15. Somna som en stock gjorde jag, minns inte så mycket mer än att jag försökte hitta ett sätt att ligga på som minskade illamåendet. Men sen vaknade jag med 1,5 timmars mellanrum och trodde det var morgon. Sjukt störande. Var sen tröttare än tröttast när larmet väl pep.

En kvart senare var jag i restaurangen och väntade på kollegan. Hittade inte så mycket jag kunde äta, hade velat ha fil/yoghurt men det fanns ingen laktosfri framme. Fick jaga rätt på lite glutenfritt mjukt bröd och göra mig några mackor. Äggröran var riktigt äcklig, såg att alla lämnade sin äggröra på tallrikarna och hörde flera säga att den smakade konstigt. Men mätt blev jag tillslut.

Vi tog en promenad bort till kunden där mötena började kl 9 idag. Sen satt vi i möte även över lunchen fram till kl 15. Intressanta diskussioner idag också men blir mycket att summera de kommande dagarna.  En rapport skall skrivas.

Efteråt tog vi en ny geocacherunda i stan på vår omväg till centralen, idag gick det bättre än igår. Nöjd med att vi lyckades ta promenader både igår och idag så vi fick ihop våra poäng i Sverigestafetten. Tog ett kort i närheten av Polisen på Kungsholmsgatan. Tittade upp och fick syn på en stuprörsdekoration som var fin. Den fick bli dagens bild.
Tog även en bild på Waterfront.

Vi käkade på Arlanda, hade ett bra samtal om jobbet innan kollegans plan gick och jag fick gå till min egen gate där mitt plan var försenat. Däckade på planet och vaknade när vi landade. I taxin klev en rökare in så jag fick försöka andas genom min sjal för att underlätta lite. Men blev igentäppt. Vi åkte dessutom på södra sidan älven vilket ta mycket längre tid. Men tillslut var jag hemma, aptrött och då var det bara att göra jägarvila och planka. Fixa bilder och nu sova.

Inga kommentarer: