28 september 2015

Dag 271 - Iskall runda

Hade ställt väckarklockan på strax innan 5 för att gå ut och fota blodmånen men Henrik klev upp då och kikade ut, moln och träd i vägen. Så jag somnade om. Trodde jag satt ett larm på kl 6 också och sov för en gångs skull rätt hårt. Vaknade med ett ryck kl 7 några sekunder innan larmet. Fan fan fan, jag som skulle till jobbet tidigt idag. Fick den där hemska orosklumpen i magen igen.

Stress stress stress. Orkar inte mer just nu. Orkar inte försvara att jag bokat av min kalender för jobb, inga mer möten nu, hinner inte. Men ändå får jag "ja men det här är ett litet möte, det hinner du". Som om folk inte fattar att möten kräver förarbete och efterarbete, det blir ett avbrott i det jag håller på med. Om mötet börjar kl 9 så har jag 30-45 minuter innan mötet att jobba med det jag skall och sen tar det ett tag att komma tillbaka in i det efteråt. Dagen blir sönderstyckad. Idag höll jag även på att bli galen på att sitta i ett kontorslandskap. Runt hörnet har vi gästarbetsplatser och de som sitter där är sällan tysta. Dessutom satt folk i vår lilla myshörna aka lounge och pratade med lite väl stora bokstäver. Försökte dämpa med musik men nätet var tydligen inte tillförlitligt idag. Fick upp meddelande om nätbegränsning hela tiden. Ovanpå detta en lätt trötthet i hela kroppen och huvudvärk. Tjoho!

Tog en lunchpromenad med Kalle för lite Sverigestafettenpoäng. Efter lunch kom jag igång med det jag skulle efter att ha ägnat förmiddagen till en massa administration och bli störd av folk samt möten. Eftermiddagen gick alldeles för snabbt. Hade behövt sitta kvar och jobba men barnen ville nog ha mat hemma. Åkte hemåt strax efter kl 17:30 och stannade vid rastplatsen och tog en bild.
Gillar färgerna i bilden så den får vara dagens bild.

När jag kom hem så hade det hunnit bli mörkt eftersom jag var och handlade först. Då gick månen upp på andra sidan sjön och den är fortfarande stor och starkt lysande. Dock blev bilden lite väl tight i överkanten. Prickarna är lampor på andra sidan sjön, borde kanske ha redigerat bort dem?
Barnen ville inte ha någon lagad middag så de tog mackor och jag tog inget alls innan jag och Herman gav oss ut i ett iskallt Boden i jakt på några geocachar. Den första tog vi utan problem men utläggningen av vår egen cache gick inte bra, måste ha en mindre burk till det stället. Vi yrade omkring på stan i 1,5 timmar och misslyckades med alla ställen sen. Trist. Och vi frös som attan och fick skynda oss hemåt sen. Det blev bara 5,26 km idag.

Skippar jägarvila och planka idag eftersom jag kört rätt många dagar på raken och det är långa tider nu, benen och magen blir slitna. Hoppas kunna öka med 20 sekunder i morgon och sitta 5 minuter. Tanken var ju att jag skulle ha haft en utmaning med 2 andra i morgon i Stockholm men jag känner mig krasslig och hade lite strul med mina biljetter (de var bokade om en månad istället) så jag stannar hemma.

Inga kommentarer: