09 december 2006

Lungbaksmälla

Igår var det julfest med jobbet. En trevlig tillställning på Färjan. Sen bar det av till Olivers. Det jag inte visste innan var att Olivers tydligen har rökrum och om man stänger in x antal rökare i ett och samma rum så pyr de in varandras kläder rätt bra. När flera av dessa personer sen kommer och ställer sig på dansgolvet brevid mig så är det kört. Andnöd på en gång och nu ligger jag här hemma med slem i lungorna och har svårt att andas. Jippie!!!

Men det höll inte på att bli någon julfest för mig först. For från jobbet 90 minuter tidigare än vad jag brukar för att hinna hämta barnen, göra mig iordning och köra barnen till barnvakten. Men pga av bilolycka på 97:an (en frontalkrock mellan två bilar) så satt jag fast i trafiken i 1,5 timmar och kom till förskolan precis i vanlig tid. Sen var det stress stress och mer stress för att hinna tillbaka till Luleå i tid. Usch vad jag hatar att hamna i bilkö, det är en jäkla tur att vi så sällan har dem här uppe, jag skulle aldrig stå ut i ex. Stockholmstrafiken.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Och stackars Jalle som fick jobba istället för att ha fest med er!

Béatrice Karjalainen sa...

Men vi tillägnade i alla fall en skål till honom (och de andra som just nu är ute och far i jobbets vägnar).