17 december 2006

Varför ser jag Notting Hill för typ 6:e gången?

Jag är inte så förtjust i romantiska filmer men Notting Hill är ju så himla charmig och söt. Sen är dialogen rätt underhållande. Scenen när Spike hamnar framför alla fotografer är dessutom oförglömlig.

Spike: [comes in after being photographed by the press] How did I look?
[looking in a mirror]
Spike: Not bad, not bad at all. Well chosen briefs I must say. Chicks dig grey.
[clenching his butt]
Spike: Nice. Firm. Buttocks.
Men då och då måste jag byta kanal, jag klarar inte av för sötsliskigt.

Lite komiskt var att vi idag vid fikabordet diskuterade frukerianer. Jag kunde inte för mitt liv komma ihåg vilken film det var en fruktarian med i och så slår jag på TV:n och hamnar mitt i fruterianscenen i Notting Hill.

Från manuset:
INT. MAX AND BELLA'S KITCHEN/CONSERVATORY - NIGHT

Max walks over to the table. Honey, Bella, William and another
girl.

MAX
Keziah -- some woodcock?

KEZIAH
No, thank you -- I'm a fruitarian.

MAX
I don't realize that.

It is left to William, who has been set up here, to fill the
pause.

WILLIAM
And ahm -- what's a fruitarian exactly?

KEZIAH
We believe that fruits and vegetables
have feelings so we think cooking is
cruel. We only eat things that have
actually fallen from the tree or bush
-- that are, in fact, dead already.

WILLIAM
Right. Right. Interesting stuff.
(pause)
So these carrots...

KEZIAH
Have been murdered, yes.

WILLIAM
Murdered? Poor carrots. How beastly.


Vem blir frukterian? Steve Jobs har tydligen varit det. Frågan är hur länge, jag menar en dag klarar väl vem som helst av det *s*

Lufterian var ett annat begrepp som avhandlades vid fikat idag. Onekligen ett billigt levnadssätt :-) En av de som var här och fikade hade hört talas om det för ett tag sedan med tillägget "Man kan ju välja hur mycket lufterian man skall vara". Hmmm är det som alla som kallar sig vegetarianer men ändå käkar både det ena och det andra som inte kommer från växtriket.

Andra bloggar om: , , ,

1 kommentar:

tobbe sa...

Haha ja Rhys Ifans är ju klockren som Spike