13 december 2006

Pepparkakstomte?

Vi har säker 20 pepparkaksformar hemma men ingen tomte. När jag tänker efter har jag nog aldrig sett en pepparkakstomte. Har ni?

Varför gör man inte tomtar, man gör ju gubbor, gummor, grisar, bockar, granar övriga former vi har inkluderar bland annat bilar, båtar, raketer, hundar, katter,cirklar, stjärnor. Men inte en endaste tomte, inte ens en tomteluva.

Är det för att man ger pepparkakor till tomten som kommer på besök så han skall slippa känna sig som en kannibal?

Andra bloggar om: , ,

2 kommentarer:

Anonym sa...

Marsinpantomte och pepparkaksgubbe. Enkelt va? *ler*

Anonym sa...

Sists jag var i Tyskland köpte jag ett helt gäng med formar: ett hundben, drake, fot (min favorit), stjärnor med mera. Du får gärna låa om du vill. Vi har säkert en 20-30 stycken numer.