18 november 2005

Fredagsfyran v. 46 2005

Har beslutat mig för att svara på de roliga frågorna i fredagsfyran jag oxå och de inläggen får därmed ingen +/-rubrik. Jakten på blogg med kategorier går vidare håller på att sätta upp en på blogsome men det tar tid att få till layouten som jag vill ha den. Är nöjd med den jag har här och vill ha den andra likadan fast med dagbok och kategorier. Men nu svävade jag ju ut, Här kommer min fredagsfyran vecka 46 2005:

Tema: Musik
1. Har du fastnat för någon speciell musikstil?
Jag är synthare i själ och hjärta men då och då svävar jag ut i andra stilar. Exempelvis ligger Peter LeMarc mig nära om hjärtat och nyfunna Lars Winnerbäck gör mig alldeles varm i hela kroppen. Just nu har jag snöat in på arabisk musik av olika slag.

2. Hur ofta lyssnar du på musik?
Det går i perioder men just nu är det flera timmar om dagen.

3. Kan du spela något instrument?
Nej, eller ja jag kan få ton i de flesta instrument men oftast inte den ton jag vill få fram, men det värsta är ju att jag är helt tondöv så jag skulle ju inte ens höra om jag fick in rätt ton :-)

4. Svår fråga, kan du sjunga?
NEJ!! Jag är ett hopplöst fall. Jag kan absolut inte sjunga. När jag gick i 6:an skulle alla sexor vara med i skolkören. Gissa vem som slapp. Jag och en kompis snackade värsta tänkbara skräckfilm för ett tag sedan och det rysligaste vi kunde komma på var att få se en inspelning med sig själv sjungandes karaoke, vi är lika odugliga sångare båda två.

Ps. Såg du inte denna i fredags kan det bero på att puckot Bea sparade den som en draft istället för att publicera. *klant*

Inga kommentarer: