30 juli 2008

Dela med sig

Såg att DrPeppar pushade lite för sin "share" och jag skulle gladeligen dela med mig men jag är inte bekväm med att läsa bloggar i en RSS-läsare. Jag har säkerligen sagt det för, jag vill ha hela bloggen inte bara ett utdrag. Jag vill ha färgen, formen, inläggen före och efter. Har provat Feedo/Feedly men det funkar inte för mig, jag vill läsa bloggen inte blogginläggen bara. Det är besvärligt för det kräver att de bloggar jag vill läsa pingar någon uppdateringtjänst som ex. nyligen.se (så ni svenska bloggare som inte gör det, fixa så jag inte missar er) eller att jag kommer ihåg att kika in på bloggarna då och då.

Jag skulle ändå vilja dela med mig, varför kan det inte finnas i Googlemenyn i Firefox? Det vore himla praktiskt. Ett litet klick för att dela med sig eller ett annat för att göra det med kommentar. Snälla säg att jag bara missat det. Men då och då använder jag Google Reader och då passar jag på att dela med mig så ni kan ju kika på mina blogginläggtips. Men jag länkar nog mest här i bloggen även i fortsättningen. Skall se om jag kan få in mina utdelade bloggtips här i sidomenyn så blir den lättare att hitta. Den finns även som feed.

Andra bloggar om: , , , ,

Inga kommentarer: