30 juli 2008

Skulle ha filmat detta

Måste bara berätta vad jag och Emilian roade oss med idag. Jag var ute och sköljde rent deras låda med vattenslangen. Plötsligt fick jag stopp på vattnet så jag riktade munstycket bort från mig och tryckte hårt. Det spottade till och så kom vattnet utfarandes ca 2 meter från Emilian som satt i sitt koppel. Han sprang direkt dit som vattnet landat.

Jag provade och sprutade vatten en bit bort och då sprang han dit. Han ville fånga vattenstrålen. Vi höll på så där i 5-10 minuter och tillslut hade jag en dyblöt katt så vi fick sluta.

När han hade torkat i solen kom han och ville leka igen. Tokstollen. Så idag har han varit genomblöt 2 ggr av alldeles fri vilja. Han är galen.

Ett stycke blöt katt:




(klicka på bilderna för att se dem större)

Den sura minen beror mest på att jag slutade leka med honom.

Andra bloggar om: , , ,

2 kommentarer:

Anonym sa...

Söt katt! :)

Béatrice Karjalainen sa...

Och såååå mjuk nu när han duschat :-)