14 juli 2008

Vad svara man?

Fick en undersökning från Cint att svara på och en av frågorna var
Vilka dagstidningar, dvs morgon- eller kvällstidningar, i pappersformat (dvs ej på Internet) läste du IGÅR?
Om du inte läste någon morgontidning igår, skriv "Ingen" på första raden
Vad svarar man då om man läst en kvällstidning?

En annan fråga var:
Tycker du att Aftonbladet den senaste tiden har fokuserat på något eller några specifika ämnen, utöver den sedvanliga nyhets-, nöjes- och sportbevakningen?







Jag är mycket väl medveten om att Aftonbladet tycker att de haft fokus på dessa frågor men eftersom de har rätt sålig journalistik så kan jag inte påstå att de verkligen fokuserat på det och grävt djupare än vanligt så jag ville inte kryssa i något av det. Att sätta en rubrik "Tema" men hålla samma sedvanliga ton som i den vardagliga journalistiken är inte att fokusera enligt mig. Tvingades kryssa i "Annat" saknade ett val för "Vet inte" eller "Inget" för valet "Trams" eller "Skvaller" fanns ju inte med.

Dessutom var det ett flertal frågor där jag skulle ange hur ofta jag använde något, svarade på de flesta 0 ggr där men ändå kom det upp vilket av följande använder du oftast... som nästa fråga. Jag avskyr dåligt gjorda enkäter.


Efter enkäten får man ge omdöme om den men i rutan får man bara skriva 190 tecken så det är svårt att ge ordentligt feedback. Kanske skulle skickat en länk till detta inlägg istället.
Andra bloggar om: , ,

Inga kommentarer: