29 oktober 2008

Att spela sax fick en ny innebörd

Konserten var riktigt riktigt bra. Kunde ha varit lite mer folk för ännu bättre stämning men nu var jag ju inte där för publiken utan för att lyssna på det nyfunna bandet Detektivbyrån. 3 charmiga värmlänningar (numer bosatta i Göteborg). De spelade alldels fantastiskt, så kul att kunna höra och se hur de fick fram de små ljuden, de som bildar helheten. Publiken var knäpptyst, de skojade om att vi var så tysta att vi faktiskt verkade lyssna. Tittade mig omkring flera gånger och många stod och blundade och såg ut att njuta. Själv fick jag ett stort leende på läpparna redan i introt och det släppte inte förren en lång stund efter konsertens slut.

Eftersom jag bara lyssnat på dem en dag innan så kan jag ju inte vad låtarna heter men det är det som är så skönt med instrumental musik, inga texter man måste kunna och sjunga med i. Nu kunde jag bara njuta. Och så blev jag lite extra glad när de spelade LifeUniverse (fick kolla upp ni vad den hette) som bara är så skön.

Har du chans att se dem i Piteå i morgon på Krokodil så gör det, väl investerad tid, ren glädje. Ni kommer inte att ångra er.

Tyvärr han jag inte ta ut några pengar så jag kunde inte köpa någon tygkasse. Det var lite konstigt att gå på konsert själv men jag träffade tre grabbar jag känner från förr (inte sett någon av dem på en hel evighet) så vi småsnackade lite före och efter.

Saxen då, jo de spelar på en kökssax, det har jag varken sett eller hört förut.


Läs även andra bloggares åsikter om , ,

Inga kommentarer: