27 oktober 2008

Fan, deprimerande läsning

Läste tillbaka i bloggen, till när jag avslutade Venoferbehandlingen förra gången.
Idag var det dags för återbesök hos min läkare och svar på proverna jag tog för 3 veckor sedan). 9:30 steg jag in på hans rum, fick veta att mitt Hb fortfarande var för lågt (kring 100) och att mina järnförråd inte fyllts på alls. Järnförråden borde ha legat på minst +50 efter 10 st Venoferinjektioner. Han var förbryllad och sa att han nu gjort en grundutredning som inte visar något alls och att det är dags att remittera mig vidare.

Hmm jag hade ett minne av att det hade funkat, mindes inte alls att det var för att det inte funkade som jag fick gå vidare till tarmröngten mm. Att ens minne kan svika en så. Jag är ta mig fan ett medicinskt mysterium. Var är Dr House när man behöver honom?

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

1 kommentar:

eatfrog sa...

det är jäkligt jobbigt med såntdär. jag har lite samma problem med nåt som heter atopiskt eksem som ett dussin läkare fått titta på (okej inte riktigt lika jobbigt som att ha järnbrist) men alla säger bara "ja det är bara smörja med mjukgörande kräm", men det hjälper inte och jag klöser upp huden när jag inte tänker på det så det börjar blöda. ughhh, det klllliiiaaaarrrr.. jävla vinter. :< hehe, jag minns engång när det spred sig till ögonlocken och det såg så jävligt ut att jag inte vågade visa mig utomhus, så sa nån rysk läkare att jag skulle sätta tepåsar på ögonen, det var det enda. hjälpte såklart inte det minsta.

dags att ta en runda idag till apoteket och köpa lite mer kräm och kortison.