18 oktober 2008

Trött!!

Tidig morgon idag. Vincent skall på karateläger kl 9 på morgonen både idag och i morgon, hallå är det ingen som tänker på oss föräldrar. Sabba sovmorgonen 2 dagar i rad. *gäsp*. Han skall träna för Shihan Håkan Nygren 5 dan Kyokushin. Lägrets barnträning är egentligen från 9 år men Vincents Sensei sa att det var ok att Vincent kom ändå. Så nu är det upp till bevis för honom. Herman "slipper" träning denna vecka eftersom det är läger.

Läs även andra bloggares åsikter om

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hejsan. Jag va inne på pärlplatsen å såg att du har gjort så fina änglar. Å då kom jag vidare till din bloggsida, å här e jag nu. undrar hur du gjort änglarna? finns det beskrivning på dem någonstans? Får man låna mönstret?
Svara gärna till mig på min blogg.

Anonym sa...

min blogg är: pysselpingu.blogg.se Det kom tydligen inte med på det förra inlägget!

Christian sa...

Shihan Håkan Nygren minsann! Det var inget dåligt läger! :) Kul att det är en så pass driftig klubb. Han kan nog bli riktigt duktig den lille om han fortsätter att gilla det och så är det ju nästan oförskämt bra träning för kroppen.
Men jag tror det stavas Sensei.

Béatrice Karjalainen sa...

Sa ju att jag var trött *s* nu rättstavat.

Vi har fördelen att ha en bra klubb här i stan. Många bra läger. Idag drällde det in folk från Solna, Ske-å, Kiruna, Luleå för att vara med på vuxenpassen på lägret.

Vincent tyckte det var kul att idag få träna anfall och i morgon skall de träna försvar.

Shihan Håkan Nygren verkar vara duktig instruktör, gick igenom väldigt pedagogiskt med barnen.

Förra veckan tränade Vincent och Herman för Carslake & Greyston, ett pass karate och ett pass Ju-jutsu.