14 oktober 2008

Dags att ta tag i tvätthögen

Nu sover båda ungarna så jag skall vika tvätt. Tror samtliga garderober här uppe är tomma och när jag hittade byxor i storlek 98 på bänken med ren tvätt i tvättstugan insåg jag hur länge sedan det måste varit sedan vi senast rensade och bar upp tvätt. Herman har storlek 116/122 och Vincent 132 så det är som sagt ett tag sedan.

Får kånka in det i TV-rummet och vika medan jag ser på House. Sen blir det spännade och se om det rymms i garderoberna. Kommer i alal fall hitta en massa kläder som går rakt ner i "bortskänkeshögen", vi brukar ge bort urvuxna hela och rena barnkläder.

Uppdatering: Hittade kläder i storlek 86, hmm såååå långesedan kan det inte vara.

Läs även andra bloggares åsikter om

1 kommentar:

Ann sa...

Jotack, Erik drar samma som Herman, och nog hittade en 104-tröja i hans klädfack i veckan! Som tur är, har Mårten tagit tag i tvätten och kör igenom ALLT nu, så att vi/jag kan gallra. Tror sonen har typ två par strumpor i rätt storlek... Det står ju inte vilken storlek det är i dem heller (om man inte handlar från Lingon och blåbär) så det är inte helt lätt att hinna med där.