23 oktober 2008

Givetvis för bra för att vara sant :-(

Discshop skrev på sin webbplats att filmerna jag ville ha var slut hos distributören (men ingick i boxen jag skrev om) och jag blev så glad när jag hittade filmerna för ett bra pris hos Disczone istället. Men nu kom det ett mail från dem:
Dessvärre har det visat sig att filmerna har utgått, därav
ej köpbara hos oss längre. Vi saknar besked från filmbolaget
när de kan vara tillgängliga igen...

Däremot såg jag att dessa filmer ingår i boxen "12 kalla
kårar" http://www.disczone.se/?pid=289291
Om du kan vilja vara intresserad utav den istället?
Så jävla irriterande, de skrev inte ett pip om på sin sida att den inte fanns i lager, inte ett ord om att den var slut hos distributören. Sånt retar mig, har man en webbshop så håller man ordning på vad som finns i lagret och stoppar inte köp-knappar på sånt som inte finns. Det är väl bara att sprätta en box och skicka mig skivorna, lite serviceminded skulle väl inte skada (ingen vill ju köpa boxen med så många kassa filmer ändå) ;-)

Disczones box innehåller samma filmer som Discshops med ett undantag, de har inte med den bra filmen Dawn of the Dead utan har istället stoppat in den svenska TV-produktionen Chock. De tog 30 kr mer för sin box dessutom. Så irriterande när man vill ha några filmer och så går de inte att köpa lösa utan man måste få med en massa skräp dessutom. fast å andra sidan är ju inte 249/279 speciellt mycket för 4 bra filmer heller. Men det är mer principen att inte behöva köpa saker jag inte vill ha.

Filmernas betyg på IMDb just nu (orkar inte stoppa in länkar till dem):
  • Janghwa, Hongryeon (A tale of two sisters), 7.5
  • Dead meat, 5.4
  • Vlad 3.7
  • Romasanta 5.3
  • The locals 5.6
  • Man thing 4.1
  • Three extremes 7.2
  • Tales of terror (hittade den inte på IMDb men ingen kundrecension jag sett har varit bra)
  • Dumplings 6.9
  • Jekyll & Hyde 4.2
  • Dawn of the Dead 7.4
  • Dangerous water 3.5

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

2 kommentarer:

Anonym sa...

Eftersom du hittade till mig och orkade läsa en massa "struntprat" så var jag ju tvungen att titta in på din blogg också :P

Var det förresten någon jag känner som du diskuterade mig med idag? Och framför allt, vad diskuterades?

Béatrice Karjalainen sa...

Nix ingen du känner såvida du inte känner folk uppe i Luleå.

Jag nämnde bara att jag saknade att fika och gå ut och dansa. Sa att när jag bodde i THN så visste jag att det alltid fanns en på fiket/utestället jag kände så man slapp vara ensam.