23 april 2007

En tur till IKEA

Sådär ja då har man varit på IKEA i HaparandaTorneå. Det bidde lite småkrafs så som köksredskap, kuddar, lakan, en kökslampa, en spotlite, en bricka och några korkunderlägg samt en müsliburk. Det blev mest att gå runt och kika vad som finns. Vi skall inreda ena rummet uppe till ett barnrum så att Vincent och Herman får egna rum. Så småningom skall väl grabbarna få följa med till IKEA och välja grejer till sina rum.

Jag hittade i alla fall ett skrivbord som jag tror skall få plats under trappen där hemma så att jag kan få mig ett krypin att sitta vid när jag behöver jobba lite. Sambon har ju ockuperat gästrummet.

Hittade dock ingen soffa som kändes så där tokrätt, det får bli till att leta vidare.

Men först måste jag hitta mig några hantverkare och ni som läst om mina vedermödor förut vet ju hur lätt det är.

Jag kan säga att IKEA en måndagseftermiddag precis innan löning är folktomt, hur skönt som helst att knalla omkring där utan att trängas.

Andra bloggar om:

Inga kommentarer: