11 april 2007

Vägen hem förändras alltmer

Först rev de Gransäter som låg i början av backen upp till Strömslund i Trollhättan och nu läste jag i tidningen idag att de river hoppbacken som tronade en bit bort när man kommit en bit upp i backen. Kommer kännas lite konstigt när 2 landmärken plötsligt inte finns där mer nästa gång man kommer "hem". Undra om jag hinner "hem" medan det bara är ett gapande hål istället för mina gamla arbetsplats Gransäter eller om de nya husen kommer vara det jag möter.

Ibland saknar jag stan jättemycket och det skulle vara så skönt att ungarna kunde vara hos mormor eller morfar ibland men samtidigt finns det massor med saker jag inte saknar med stan. Lite kluvet det där. Jag kommer troligtvis aldrig flytta dit igen men jag längtar tillbaka till södra delen av Sverige, skulle kunna tänka mig att bo i Göteborg. Men det hade ju då varit smart att flytta ner innan barnen började skolan (vilket Vincent gör nu i höst).

Andra bloggar om: , ,

Inga kommentarer: