12 februari 2015

Dag 43 - Halka

Vanlig morgonrutin med väckning av ungar mm men kom mig iväg rätt tidigt till jobbet.

Avverkade en massa smågrejer samt diskuterade kommunikation med PR- och marknadsmänniskor. Får se om mina synpunkter får något gehör då kanske jag kan skriva om det. Annars kollade jag upp lite grejer med Sharepoint och Windows Phone och svor över att min dator inte var konfad för att kunna köra Hyper-V. Steg 1 i konfigurationen var att starta om datorn och gå in i BIOS. Hatar instruktioner som börjar med omstart. Hade 1000 grejer igång så jag skippade det får ta det i morgon istället.

På lunchen hamnade vi på Palma och jag tog deras GI-burgare den är underlig. Salladsbädd med en burgare på, stekt ägg, räkor, bacon och massor med ost samt lite hamburgerdressing ringlad runt om.
Efter jobbet åkte jag och handlade och lagade middag hemma. Idag blev det bacon med sockerärtor, broccoli, blomkål, morötter och romanesco i en pesto arribiata-sås med grädde samt pasta. Blev lite väl flottigt, borde hällt bort mer av baconfettet. Men det smakade helt ok.

Efter maten bytte jag om och drog på mina doppar på skorna. Ut skulle jag, fota. Började gå bort mot militärområdet, hur tänkte jag, det råder ju fotoförbud typ överallt där. Finns ett jättefint gult hus som är upplyst och med en flagga på taket. Tänkte knäppa en bild på det men nä, skyddsobjekt. Hallå det är ett hus! Försökte ta en bild på Bodens största hus, Havremagasinet men från framsidan gick det inte att få någon bra bild med alla snöhögar och Clifftons Northlandtrailers som stod utanför. Nå ja gick vidare och svängde in på en liten väg jag aldrig gått förut, där var det kolsvart så jag försökte mig på lite mer stjärnor.
Följde vägen och insåg sen att den svängde tillbaka mot därifrån jag kom. Åh suck. Gick över vägen och in bakom Havremagasinet, där knäppte jag en bild på huset, får bli dagens bild. Sen tog jag även en på en uppställd tågvagn som jag gillade färgen på.

Herman ringde och ville bli hämtad från kompis men det gick ju inte. Men det var i alla fall dags för mig att börja gå hemåt. Svängde förbi OK i stan för en Smultronfestis (liten tetra, hittade nämligen en 10:a i fickan) för att bli av med lite muntorrhet.

På vissa ställen lutade trottoaren och då kände jag hur jag gled på dobbarna. Så helt säkert är det inte att vara ute ens med dem på.

Kom hem sent, hade lyckats vara ute nästan 3 timmar och gick 13 km, det jag behövde idag. Fotandet och att gå försiktigt i halkan hade visst tagit tid.
Skrev ett mail till kollegorna på grejer jag gått och funderat på gällande Azure, försöker inte tänka på jobbet när jag promenerar men ibland ploppar det upp i huvudet ändå. Kanske för att bland det sista jag gjorde idag var att konfigurera om saker i vår Azure. Drack upp en Apotekarnes Lemon Ginger här hemma. Väldigt dumt för nu gör magkatarren så ont att jag bara vill dö och jag har absolut inte en enda tablett kvar hemma, alla är på jobbet. Fan fan...



Inga kommentarer: