27 februari 2015

Dag 58 - Halvt vilse

Segare än sirap i morse också, när sjutton skall järnet kicka in?

Dök rakt ner i processerna på jobbet, jobbade mig igenom en drös mallar och färdigställde det mesta, har avstämning på måndag och sen måste jag göra utbildningsmaterial mm. Får se vad jag hinner innan jag åker till Barcelona.

Åker till Arlanda och sover på hotell redan måndag kväll, var sjuttsingen tar man sig en mils kvällspromenad runt Arlanda? Några tips?

Var galet hungrig när det var dags för förmiddagsfika, inte så konstigt igår åt jag bara frukost och lunch. Hade alltså inte ätit på 21 timmar. Tog några knäckebröd medan de andra åt tårta för att säga adjö till en kollega som slutar. Tycker det är jättetråkigt att hon slutar för hon verkar vara en som det var ordning och reda på, en jag kunde bolla med. Nåja det finns ju fler. Önskar henne lycka till på nya jobbet som är i helt annan branch (det är väl därför hon fick en riktig avtackning, går man till konkurrerande verksamhet brukar det inte se ut så).

Lunchade tidigt och sen ner i träsket med dokument samt svara på frågor från projekten och kunder innan jag kunde smita ifrån på eftermiddagsfika och se svenska herrskidslandslaget få silver i stafetten. Såg bara sista sträckan.

Chattade lite med kollegan som jag skall till SF med, han gör ett så sjukt bra jobb hos kund och det skall bli kul att få åka iväg tillsammans och få höra lite mer vad de pysslar med. Trivs i hans sällskap. Men det är ju en evighet till maj.

Slutförde mina dokument och 17:30 packade jag ihop och for hem. Mörkt och trist på hemvägen. Väl hemma bestämde vi oss för att gå ut och äta. Medan jag väntade på att Vincents träning skulle sluta så jag kunde få tag på honom fotade jag lite i min bukett jag fick igår.

Vincent hade ätit innan träningen så när han kom hem var han inte hungrig. Vi andra åkte på Allstar och för en gångs skull fick jag in ett glutenfritt bröd som gick att äta. Sa förvisso till väldigt tydligt innan att jag inte ville ha ett söndermicrat bröd som inte går att skära i.

Vi kom hem och jag satte mig vid datorn en liten stund, höll på att soma. Vips var klockan nästan 21 och jag fick tvinga mig själv att gå att byta om. 1 timmes promenad skulle jag då ut på  i alla fall. Lyckades ta mig ut, gick ner på isen och fotade molen som svischade förbi i en hiskelig fart. Eftersom både travet och arenan hade sina strålkastare på så lyste det upp hela stan. Molen var rätt coola och dramatiska.
Fortsätte tvärs över sjön på ett mjukt skoterspår med slask och lyckade mödosamt ta mig upp för backen på andra sidan. Svängde av mot Fagernäs och tog mig upp på berget, fotade ett träd som får vara dagens bild mest för jag gillar döda träd och färgen i bilden.

Irrade runt på skoterspår som var ömsom mjuka och ömsom hårda. Kom ut på en väg där jag gått på sommaren så jag visste var jag var. Fotade lite med mobilen och med kameran men vinden tilltog i träden när jag fotade med kameran så det blev bara suddiga träd mot den ljusa fina upplysta bakgrunden.
Fortsatte och gå och plötsligt blev det mörkare först en gång och sen en gång till, vägen som jag tidigare inte haft några problem att se låg nu i mörker. Fick ta fram pannlampan. Tog in på ett korsande skoterspår och trodde jag visste var jag var. Men det insåg jag snabbt att jag inte alls hade någon aning om, visste inte var jag skulle komma ut någonstans. Kartan i mobilen sa inte så mycket heller. Jag var en prick på ett stort grönt fält.

Men skoterspår leder ju alltid någonstans och det var bara att knata vidare. Men ändå gnagde lite oro i magen när jag gick där ensam i mörkret. Passade på att instagramma lite för att inte känna mig lika ensam.

Kom tillslut ut vid Gammelängsfortet och visste i alla fall var jag var. Grindarna stod öppna vilket var ovanligt men i mörkret och med lårdjup snö ville jag inte kliva utanför spåret, det hade jag provat på andra ställen idag.

Följde spåret tills jag kom ner på vägen som tog mig ner till villakvarteret och efter det gick det rätt snabbt hemåt. Lyckades efter 230 meter på gatan klara milen idag.




Inga kommentarer: