22 februari 2015

Dag 53 - Vitt vitt vitt

Vi klev upp rätt sent, åt frukost och började städa. Pappa skulle komma på eftermiddagen. Mitt i städningen (eller rättare sagt när vi precis börjat) knackade det på dörren. 12:04 kom pappa. Gahhh.... eftermiddagen för mig är typ vid 16-tiden. Nå ja han fick stå ut med att vi dammsög, fixade disk mm.

Jag och pappa åkte till Ruter Retro med barnen och fikade. Tyvärr inga roliga bilar inne i garaget. Sen en snabb sväng för att hitta adressen som pappa skall på möte på i morgon.

När vi kom hem igen bytte jag om och tog mig ut i det vita vädret. Under natten hade det blivit frost överallt. Vita 1,5 cm långa frostspikar på allt. Så fint. Kanske inte lika fint att ha det i håret.



Fotade först nere vid sjön och sen vi kanalbron och borta vid järnvägen innan jag gick på ICA och handlade och lämnade igen en film Herman och Henrik hyrt igår.

Dagens bild får bli den här från järnvägen. Gillar tåg, frost och rost!

Tog den även med Lumian men då stående blev bra den också. Lite annan färgton i den.

Totalt blev det en kort promenad på 7,16 km idag. Valde att ta en kort promenad för att hinna vara hemma. Behövde dessutom bara dryga 2 km för att nå veckomålet på 7 mil. Nu väntar vi på pizzabudet och sen blir det att slappa framför TV:n tillsammans.

Vincent läser upp info om alla fotbollsläger han kan hitta, tror han är sugen på att åka iväg i sommar. Någon som haft iväg sitt barn på något sådant som har bra tips? Min svikarson berättade just också att han börjat använda Facebook, likar saker och så. Hu vilken svikare ;-)

Inga kommentarer: