04 maj 2007

570000 anledningar till att bli programmerare eller SAP-konsult i Norge?

I IT24 på idg.se kan man idag läsa:
I den allt mer desperata jakten på kompetent IT-personal erbjuder 4U Consulting en "sign-on-fee" på 570 000 kronor.

Norska 4U Consulting vill ge ett ekonomiskt incitament till den som ska anställas och erbjuder därför en "sign-on-fee" till de IT-konsulter som förmedlas. Summan varierar mellan 14 000 och 570 000 kronor.

Förutom ingångsbonusen får man en marknadsmässig och hög lön.

Attans att man inte bor i Noorge och är programmerare eller SAP-konsult.

Det är väl för mycket begärt att något liknande skulle dyka upp i Sverige, inriktat på sådana som mig och här uppe i Norrbotten. Hmm jag har helt enkelt valt fel inriktning på yrket och fel bostadsort. Inte blir jag IT-miljonär inte.

Andra bloggar om: , , ,

2 kommentarer:

Anonym sa...

Alltså - Vad har hänt. Här har man själv bloggtorka och du bara sprutar ur dig inlägg.

Man hinner ju inte med.

:)

Béatrice Karjalainen sa...

Tyder på att jag har för lite att göra på jobbet :-) Tyckte att jag hade bloggtorka häromdagen.