04 maj 2007

Mera egogoogling

uppmaning av Felicitas som läste min förra egogoogling så kommer här en ny variant, googling på "Beatrice är", kompletterar givetvis med mina andra två personligheter oxå (Bea och Beata).

Beatrice är ett kvinnonamn med latinskt ursprung med betydelsen 'ljusbringare' eller 'den lyckosamma'
-Jag brukar ju ofta tända lyset på jobbet när de andra har glömt det och sitter där i mörkret. Lyckosam stämmer väl hyfsat i alla fall när jag var liten, innan Bea och Beata började ställa till det. Då vann jag på ex. chokladhjulet på Liseberg jämt (nummer 13 så klart).

Beatrice är kvinnan som tagit sitt liv och nu ser tillbaka på det.
-Ah det förklarar varför jag känner mig helt död ibland. Men varför har hon gjort det, var det för mycket att vara överjag åt de andra två? Betyder det att hon inte finns mer, hjälp hur skall detta sluta.

Beatrice är en snäll och go katttjej på 3-4 år, som nu vill ha ett eget hem.
-Mjau, nog bor det en katta i mig ibland men jag skulle nog inte påstå att hon är snäll och go åldern ställer jag mig oxå tveksam till men det kanske har slunkit in ett bindestreck av misstag.

Beatrice är en begåvad ung singer/songwriter med influenser från den amerikanska södern.
-*Asg*, jag lovar ingen vill höra mig sjunga, INGEN. Och skriva låttexter kan jag nog knappast heller. Gjorde ett försök en gång åt en pojkvän som spelade i ett band, det blev en dyster historia om en ung flicka som satt med rakbladet mot sin handled.

Beatrice är intressant därför att hon passar så väl in i Huertes mall för en kvinna som är kall och våt av första graden, men ändå är sympatiskt skildrad.
-Våt och kall, ja det var jag på badhuset i veckan, har någon annan skrivit om det och på ett sympatiskt sätt, hmm får nog googla lite till (för jag fick ju aldrig tummen ur att skriva om vårat besök på badhuset).

BEA är min passion och jag är mycket glad för utnämningen, säger Alfred S. Chuang.
-Kul att man kan vara någons passion men jag har inte en susning vem Alfred S. Chuang är, är han snygg, rik? Och vad har han fått för utnämning som relaterar till mig. Har mitt sömngångarjag varit i farten nu igen?

Bea är sugen på livet.
-Jag som alltid trott att det var Béatrice som höll mig borta från de svarta tankarna men med tanke på texten ovan om att hon har begått självmord så kanske det är Bea som nu håller i de trådarna.

Bea är laddad.
-Snarare urladdad just nu. Eller så är det mer som att jag kommer brisera när som helst.

Bea är inte dräktig
-Hmm tikskyddet kanske hjälpte trots alls ;-) Fast många trodde ju jag var det.

bea är den snygga bruden i svart klänning i förgrunden
-Så det är svart klänning jag skall ha för att vara en snygg brud alltså. Brud som i tjej eller brud som i gifter sig?

Beata är kreativ som få, och är samtidigt genuint intresserad av att skapa möten som inspirerar och berör.
-Mmm, berör....inspirerar till vad ;-)

Beata är en tvättäkta pussgurka, hon älskar att pussas, och det är nog...
-...bra att hon har Béatrice och Bea som håller ordning på henne. Eller är det bara Bea numer?

Beata är hushållerska i Snuggles hus
-Hushållerska det är vad ni tror det, ni skulle bara veta vad Dr Snuggles gör, psst han gillar damvippan och stekspaden bäst.

Beata är respekterad för sitt intellekt och för sin verbala förmåga
-Hear Hear ;-) (Folk är sååå lättlurade)

Beata är inte medlem av någon allmän grupp.
-Så sant så för länken går faktiskt till min profil på Allt om TV. Lite lustigt. Hmm borde byta ut den gamla bilden på mig.


Vem är du enligt Google?

Andra bloggar om: , , , ,

2 kommentarer:

Felicitas sa...

Hahahahahaha!! Vad många skratt du bjöd mig på!! Du är ju riktigt bra på det här!! =D

Béatrice Karjalainen sa...

Tack, det måste ju vara Beatas intellekt och verbala förmåga ;-)