28 maj 2007

Vårruset-07

Imorgon är det dags för Vårruset här i Luleå men i år skall jag inte rusa något utan promenera i rask takt. Vi är 6 st från jobbet som skall vara med. Hade tänkt att göra som förra året jogga/gå och förhoppningsvis förbättra min tid men de andra (förutom 1) tänker gå och mitt knä gör ont. Men mest är det väl för att jag har slappat gällande träning de senaste månaderna, har knappt gått en enda promenad, inte cyklat något och definitivt inte sprungit något så kroppen skulle väl protestera rätt vilt om jag försökte jogga. Men vem vet kanske adrenalinet skjuter till i år oxå, kan ju inte lova att jag kan hålla mig från att springa lite i alla fall.

I och med att vi är ett lag i år så får vi picknickpåse, hoppas det är nyttiga och goda saker i den.

Så ser ni någon med nummer 173 lunka förbi så är det jag. Nästa år skall jag vara i form igen och springa och försöka slå förra årets tid på 27 minuter och 3 sekunder.

Andra bloggar om:

Inga kommentarer: