12 november 2016

Dag 317 (#nyutmaningsökes #74) - När dimman kommer

Idag låg det frost överallt och jag lyckades ta mig ut innan klockan blev allt för mycket. Började med att fota ute i Bjässmoran. Gillar några lador som står där och ljuset var härligt mjukt. Här är några bilder.
Fick syn på en blomma full i frost nere i fotknölshöjd så jag kastade mig ner och fotade lite med ensa ladan som bakgrund.
När jag åkte hemåt så stannade jag till i Råbäcken och tog mig ner till båtplatsen. Höll på att drutta i vattnet för jag visste inte det var en stor plåt som låg som ramp ner i vattnet. Den var galet hal. Men dimman som låg över älven var värt det :-)
Den här får vara dagens bild.
Hittade en övergiven båt uppdragen i slänten.
När jag kom hem var jag galet kall om fötterna och hungrig. Frågade Herman och Henrik om de ville följa med på Ruter Retro och fika men det ville de inte så jag åkte själv. Där blev jag sittande och fixade bilder samt prata med några andra besökare om fotografering.


Inga kommentarer: