08 oktober 2008

Vilken tur att det är valbart

Jag är skitkass på huvudräkning och ta fram miniräknaren tar ju en stund så det är tur att Gmails feature om alkolås som Tommy k Johansson berättar om i sin blogg är valbart. Jag ser framför mig hur jag febrilt försöker få iväg ett mail (eller om det är kopplat till Gtalk, huvva) på lördag kväll och utmanas i mattetal innan jag får skicka.

Jag skulle inte få iväg ett mail under sena kvällar på helgen. Men det är klart det skulle ju vara effektivt även för mig, kan jag inte skicka något så kan jag ju inte heller sända något jag sen ångrar. Finns en drös sådana mail redan i min draftfolder, där är det dock nog min nykterhet som stoppat mig.


Ett "ilskefilter" hade nog varit bättre. "Skriv 100 goda meningar innan du får skicka mailet" och så triggar det på en radda med olika "arga ord" istället för tidpunkt på dagen och en drop-down med hur många av orden som får förekomma innan filtret sätter in istället för svårighetsgrad på mattetalen. Skulle vara kul att se ekvationerna de satt upp på högsta nivån, jag menar även mattesnillen blir väl på fyllan ibland :-)

Hur är det med er brukar ni fyllemaila? Om vad? Exemplena i Googles blogg var "Like the time I told that girl I had a crush on her over text message. Or the time I sent that late night email to my ex-girlfriend that we should get back together." Blir folk kärlekskranka när de blir fulla?

(Bilderna snodda från Googles officiella blogg i ämnet)

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

3 kommentarer:

eatfrog sa...

jag skulle vilja ha alkolås på mobilen jag. lyckas alltid skicka obegripliga och pinsamma sms i fyllan. :(

Béatrice Karjalainen sa...

Du får låta bli att ha med mobilen på fyllan helt enkelt. Vad handlar de om då?

eatfrog sa...

Mjäe, den är ju bra att ha, om man måste ringa taxi eller få tag på dom man är ute med etc.

Ptja, vad brukar de handla om, säg det.. brukar iaf vara till det motsatta könet, om man säger så.