17 september 2008

Here we go again....

Idag pallrade jag mig iväg till VC för att kolla upp Hb:t. Fattar inte varför allt skall ta så lång tid på VC, nu tog det 1,5 timmar. Satte mig och väntade på provtagning, tog väl ca 25 min innan det var min tur. Hon stack mig i fingret och de 2 proven visade 84 så då ville hon ha ett prov från armen istället och visst fick hon det. Svaret var 84 igen. Då tyckte hon att det nog var bäst att jag träffade en läkare. Fick åter igen sitta ner, ca 20 min innan läkaren kom ut (samma jag hade när jag sökte för lunginflammationen i januari, det betyder att de lyckas behålla några av sina läkare i alla fall).

Hon hade ju redan sett mina dåliga värden och ställde lite frågor. Jag förklarade att jag enligt min senaste läkare är totalutredd och blivit ordentligt utredd ett antal gånger men att ingen hittar något fel på mig (förutom det dåliga Hb:t då). Hon lät ändå angelägen om att få utreda mig *suck*. Hon tyckte det kändes konstigt att skriva ut medicin (Venofer) till mig utan att veta bakomliggande orsak till min anemi. Jag blev skickad tillbaka till labbet för mer prover plus att hon skulle prata med hematologen för att se vad de har att erbjuda. Jag fick vänta ytterligare 30 minuter på att få komma in på provtagningen och väl där så bråkade mitt blodkärl, hon körde in sprutan men inget blod ville visa sig, troligtvis sögs spetsen fast i kärlväggen av vaacumet. Det var jätteobehagligt när hon grävde runt för att få blod. Hon fick ge upp och istället sticka mig i samma arm som tidigare.

Det känns som om varje läkare anser att de minsann kan knäcka gåtan, men varför skulle hon lösa det när ingen annan gjort det?

Nu fick jag i alla fall ett recept på Venofer så nu kan jag påbörja behandlingen så fort jag fått tag på min distriktssköterska Åsa. Vi får helt enkelt återta våra dejter på tisdagar.

Ge mig Dr House, så kanske orsaken skulle visa sig.

Hmm jag kanske skulle sluta umgås med den där bleka typen med vassa hörntänder som bara går ut efter nattens inbrott ;-)

Eller är jag själv en modern vampyr en sådan som kan gå ute om dagen men inte fattat det själv ännu, att det enda sättet för mig att bli frisk är att smaska i mig blod? Har jag inte lite vassa hörntänder?

Läs även andra bloggares åsikter om ,

Inga kommentarer: