13 september 2008

Nytt till iTouchen

Idag fick jag köpa mig ett par nya lurar, mina originallurar till iTouchen gav upp, gummit som sitter runt själva luren lossnade och då går det bara inte att få luren att sitta kvar i örat, vilket de å andra sidan knappt gjorde innan heller. Ljudet blir inte så bra när de inte sitter i öronen.

Fick tips om ett par Koss The Plug och ett par Sennheiser CX 300 och valde de senare. De hade varit betydligt billigare att beställa från webben men nu ville jag ha ett par lurar snabbt så då fick det kosta 200 kr mer (betalade nästan 500). Nu har jag provlyssnat lite och det känns som ett par lurar som skulle kunna funka bra (Bass driven sound står det på förpackningen, passar en basjunkie som mig), det bästa är att de sitter fast i öronen och inte trillar ur hela tiden :-) Enda nackdelen med in-ear-pluggar tycker jag är att jag hör när sladden gnids mot något, det raspar, det tänker jag annars aldrig på. Upptäckte det när jag var ute och gick med lurarna till mobilen i öronen.

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Inga kommentarer: